FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

30 juli Cameron highlands

Vannacht onze eerste nacht in de Cameron Highlands gehad. Lekker geslapen met het raam open en geen airco. Het is hier inderdaad een stuk koeler 's nachts dan in het lagere gedeelte van Maleisie.
Vannochtend op tijd weer opgestaan. De zon scheen heerlijk en de temperatuur was ook goed. Jeroen zou een heerlijk eitje gaan koken, maar we kwamen tot de ontdekking dat we geen pan hadden! Toen heeft hij de rijstkoker maar aangezet en daar alle eieren ingedaan. Op goed geluk!
Jeroen had meer geluk met de eieren dan Angela met het roosteren van het brood. Standje zes was toch net even iets te veel voor de boterhammen, met als gevolg twee verkoolde sneetjes brood. Na nog een paar dappere pogingen bleek standje twee de juiste te zijn en hadden we gelukkig toch nog genoeg over voor het ontbijt.
Net na tienen waagden we ons weer op de slingerweg. Dit keer gingen we de andere kant op naar de Sungei Palas Boh Tea Estate. Via een smal slingerweggetje reden we omhoog de hooglanden in. Op een paar (aangegeven) plaatsen zijn we even gestopt om wat leuke foto's tussen de theestruiken te maken. De weg was zo smal dat je er eigenlijk maar met 1 auto kon rijden, dus we hebben wat benauwde momenten meegemaakt als er een tegenligger aankwam.
Toen we boven bij de theeplantage aankwamen, kon je daar rondlopen en ook een kijkje nemen in de fabriek waar de verse theeblaadjes verwerkt werden tot de thee zoals wij hem kennen; in een zakje. Dat was heel leuk om te zien.
Op de kaart konden we zien dat we maar een klein stukje verwijderd waren van Mossy Forrest. Een bos wat bijna altijd in de wolken ligt, waardoor de stammen volledig begroeid zijn met mos. Er zijn tal van prachtige bloemen en vleesetenden planten. We gingen op avontuur!! Het eindpunt ingesteld op de navigatie en rijden maar. Na een paar kilometer gaf de navigatie aan dat we het eindpunt bereikt hadden, maar dat was dus niet zo. Inderdaad de goed begaanbare weg eindigde precies bij het vlaggetje en daarna was het een grote rally over een moeilijke en gevaarlijke weg vol met hindernissen. We begrepen ineens ook waarom er zoveel terreinwagens en jeeps vanaf de berg kwamen.... Maar onze sedans bleken prima bestand te zijn tegen dit terrein en we kwamen veilig aan bij de top. Echt complimenten aan de heren dat ze dit zonder schade aan de auto volbracht hebben!
Het eerste stuk konden we via houten trappen en bruggen afleggen. Inderdaad hadden we geen goed uitzicht omdat ook vandaag de berg in de wolken lag. Je voelde de temperatuur ook echt steeds verder dalen. Het zag er een beetje spookachtig uit allemaal.
Aan het einde van de trappen hield Angela het voorgezien en is de rest over een modderig pad verder de jungle ingegaan. Het was net Freek in het wild! De kinderen hadden de pas er flink inzitten en Jeroen, Kelly en Frank gingen liepen ook gezellig mee. Na een tijdje dabberen in de modder hielden ook Frank en Jeroen het voor gezien en hebben de helden Kelly erop uitgestuurd om de kinderen te gaan halen. Toen ze aan een gids vroeg of hij 4 kinderen had gezien, zei hij dat die al zeker 10 minuten verder waren en dat ze ze eigenlijk niet meer in kon halen. Na een paar keer hard roepen had ze contact en kwamen ze weer teruggelopen. Ze waren met Freek in het wild op expeditie geweest. Ze hadden goed voor elkaar gezorgd, goed gedronken, goed ingesmeerd en voorzien van camouflagestrepen voor het geval ze gevaarlijke dieren tegen zouden komen.
Na dit avontuur werd Angela weer opgepikt bij de uitkijkpost en liepen we terug naar de auto.
Via dezelfde weg zijn we weer teruggehobbeld naar de bewoonde wereld en zijn we nog bij een aardbeienfarm gaan kijken. Die zitten er ook een heleboel in de Cameron Highlands. Angela is met Colin, Ryan en Kris aardbeien gaan plukken. En de rest heeft een heerlijke aardbeienshake op. We hebben daar nog een pondje zelfgeplukte aardbeien opgegeten en het andere pondje nemen we mee voor het ontbijt morgenvroeg.
Daarna zijn we een bakje thee (we zijn er nu toch) gaan drinken bij een tea house met een lekker koek er bij. We reden terug naar het centrum van Brinchang waar we nog wat boodschappen deden voor vanavond en het ontbijt voor morgen.
Nadat we de boodschappen "thuis" hebben afgezet en de kinderen de ergste modder hebben afgewassen zijn we weer de auto ingestapt en naar Tanah Rata gereden. We hebben de tomtom ingesteld op de Robison Waterfall, maar ook deze keer. Liet hij ons in de steek. Bij het vlaggetje stonden we niet bij de waterfall, maar bij iemand in zijn achtertuin. Gelukkig had Jeroen de kaart van Maleisie op zijn telefoon staan en konden we probleemloos naar de waterval rijden. We liepen de jungle in en na een klein stukje lopen over een verhard pad hadden we het eerste watervalletje gevonden. Het pad leidde ons verder de jungle in en na een tijdje konden we het water al horen kletteren. We hebbn even bij de waterval gestaan en een paar foto's gemaakt en zijn toen weer terug gelopen. We hebben de auto geparkeerd in het centrum en zijn op zoek gegaan naar een restaurant op te eten. Volk trekt volk en zo zijn we terecht gekomen bij Restorant Sri Brinchan. Na twee keer onze bestelling door te hebben gegeven, wordt onze maatlijd voorbereid. Omdat Kelly en Angela niet konden kiezen, hebben ze voor twee kleine porties verschillende gerechten gekozen. De ogen bleken voller dan de maag en zo bleef het tweede gerecht nagenoeg onaangeroerd op tafel staan. Maar we hebben wederom heerlijk gegeten!
Tegen acht uur begon het wat te weerlichten en te druppelen en zijn we weer teruggereden naar het hotel. Nu zitten we lekker aan een welverdiend biertje. Kelly en Angela mogen er geen chips bij. Zij hadden hun bordje niet leeggegeten.....Proost!

Mirjam

Wat maken jullie toch veel mee. Zo leuk om al die avonturen weer te lezen. Krijg alweer kriebels om ook maar weer een vakantie uit te gaan kiezen ;-)

Wil machielsen

Wat een mooie tocht en nog spannend ook. Mooi geschreven Kelly. Groetjes ons

Patricia

Lachen met de kids; camouflagestrepen!!! Hahahahhaaaa
Geweldig wat een avontuur!
XXX