FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

25 juli; Kuala Lumpur

Vandaag eerst een klein beetje uitgeslapen en een heerlijk selfmade continental breakfast op. Rond een uur of elf hebben we de taxi genomen naar Merdeka Square. Op dit plein ligt de basis van de grote stad Kuala Lumpur. Hier ligt een cricketveld omringd door prachtige gebouwen. Alle ministers staan in mozaiken afgebeeld op dit plein. Een stukje verder van het plein ligt het oude treinstation van Kuala Lumpur. We dachten daar een kijkje te kunnen nemen, maar het bleek nu een kantoorgebouw te zijn. We werden vriendelijk verzocht het pand te verlaten....

Na een leuke fotosessie bij het " I love Kuala Lumpur" teken zijn we richting de Nationale Moskee gelopen. De zogenaamde blauwe moskee. Van daar uit zijn we richting het park gelopen waar een vogelpark , een vlindertuin en het planetarium zaten. Omdat het gebied nogal groot was en we wat dorstig waren, zijn we naar een flinke klim toch maar omgedraaid en terug naar het station gelopen. Na even puzzelen hoe we naar de andere kant van het spoor moesten komen, zijn we overgestoken en richting China Town gewandeld. In Central Market hebben we lekker gegeten in een food court, daar waren wel twintig verschillende stalletjes waar je voor een paar ringgit de heerlijkste gerechten kon kopen. De kids hadden kip met rijst, de mannen satay, en de dames thaise noedels met garnaaltjes.

Na het eten zijn we even door de market gelopen, waar we met z'n allen leuke hoedjes, petten en andere hoofddeksels hebben gepast. Nadat we een hoop kraampjes met van allerlei soorten snuisterijen hebben bekeken, hebben we de market verlaten en zijn naar de ingang van China Town gelopen.

Daar was het een stuk drukker dan op het Merdeka Square. Honderden kraampjes met " echte " merkartikelen voor een spotprijs!

Om de kinderen tegemoet te komen hebben we een taxi genomen en zijn naar het grote winkelcentrum Berjaya Times Square Mall gegaan. Tientallen verdiepingen met allerleid soorten winkels. Op de vijfde verdieping zat zelfs een pretpark met een echte achtbaan er in! Daar kwamen we de familie Snoek tegen en zij namen onze kids mee op sleeptouw. Konden wij even bijkomen onder het genot van een heerlijk koud drankje bij Mac Donalds. Toen de kids uitgespeeld waren zijn we een stukje verder gewandeld naar Jalan Alor. Deze straat staat bekend om de honderden eettentjes die daar zitten. Bij het tentje waar we uiteindelijk zijn gaan zitten, konden we kiezen uit zeker meer dan tweehonderd verschillende gerechten, wat de keuze niet echt makkelijk maakte. Na een heerlijk uitgebreid diner hebben we de "teksi" genomen naar ons appartement.

Daar nog een heerlijk biertje op, (zelfs Frank en Jeroen) en daarna moe maar voldaan weer heerlijk gaan slapen.

Elianne

Alleen hoedjes gepast en geen gekocht?
Leuk om zo een beetje bij te lezen.
Veel plezier verder.