FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

14 augustus Perhentians - Taman negara

We hebben vandaag een lange reisdag voor de boeg, dus hebben we de wekker extra vroeg gezet.Om 7.15 uurgingen we al ontbijten, maar toen we daar aankwamen waren de luiken nog dicht. Oeps, we zouden toch wel met een volle maag aan boord kunnen zeker?
Maar na een paar minuten gingen de lampen aan en konden we aanvallen. Met een goed gevulde maag stapten we stiptom 8.00 uurop de ferry naar het vaste land. Na al vijf minuten hoorden we wat rare geluiden vanuit het ruim en minderde de kapitein flink vaart. We moesten allemaal binnen gaan zitten en met een kannetje olie en het voorhanden liggende reparatiemateriaal, doken de andere bemanningsleden het ruim in. Na een tijdje verschenen ze wel weer, maar we gingen nog steeds maar in een slakkegangetje het water over. De een na de andere boot haalde ons in. De heenweg duurde een half uur. Nu waren we ook al een half uur onderweg, maar er was nog steeds geen land in zicht!
Na een tijdje kwamen er andere bootjes nog meer kannen olie afgeven en de bemanning dook het ruim weer in. Uiteindelijk zijn we na een uur (!!!) varen toch veilig aangekomen op het vaste land.
We liepen met onze koffers naar de (door zwervers) beveiligde overdekte parkeerplaats, startten onze auto's en weg waren we.
6,5 uur zou de reis duren volgens de tomtom. Dus plankgas in zuidelijke richting. Tanken zouden we langs de snelweg wel doen.
Na uren en uren rijden raakten de benzine wel op, maar helaas geen tankstation gezien. Toen beide auto's aangaven dat er toch echt wel getankt moest worden, hebben we de tomtom de dichtsbijzijnde pomp op laten zoeken.
Na tien minuten hadden we er een gevonden en er was daar ook gelegenheid om meteen wat te eten.
We vonden de Maleise K.F.C.. Lekker dachten we. Tot we aan de balie stonden en er alleen maar kippen te kluiven besteld konden worden. Zonder te bestellen liepen we weer naar buiten op zoek naar iets anders. We hebben een winkeltje gevonden waar we frietjes, wafels en broodjes bapao konden kopen. Er was verder geen gelegenheid om te zitten, dus hebben we staand gegeten.
Met een volle maag en twee volle tanks vervolgden we onze reis. Onderweg kwamen we langs de ene palmboomplantage na de andere gereden. Echt honderden kilometers palmbomen, ongelooflijk!
Het laatste stuk van onze reis hebben we afgelegd over een slingerweg, dus de vaart ging er een beetje uit.
Uiteindelijk zijn we tegen half vijf aangekomen op de eindbestemming. We moesten nog wel ,met koffers en al, met een kleine boot de rivier oversteken naar ons resort.
We werden verwelkomd met een drankje en een heerlijke koude doek om even af te koelen. Onze bagage werd ondertussen met een treintje naar boven gebracht.
Na een dag in de gekoelde auto, viel de warmte ons zwaar dus konden we die opfrisser goed gebruiken.
We zijn naar ons huisje gegaan (met uitzicht op de jungle), en hebben daar onze spullen weggezet. Ondertussen liepen de apen vrolijk rond tussen de huisjes. Daarna hebben we nog een korte wandeling (de swamp loop) door de jungle gemaakt, voordat we gingen eten.
Even op zoek naar wilde dieren. Meer dan wat spinnen en een mini ree-tje hebben we helaas niet gezien, maar het was leuk om hier even rond te lopen. We gingen ook nog naar een uitkijkpunt. In een uitkijktoren keek je uit over een grote open vlakte. We hebben een hele tijd in doodse stilte zitten kijken of er dieren uit de jungle zouden komen, maar helaas liet niemand zich zien.
Na deze wandeling zijn we lekker in het restaurant gaan eten. We hebben nog even naar de olympische spelen gekeken en zijn daarna teruggegaan naar ons huisje, waar we weer heerlijk hebben geslapen...