FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

26 juli; Kuala lumpur

Vanmorgen lekker wat langer blijven liggen. Frank, Jeroen en Angela zijn gaan pinnen en boodschappen doen. Kelly zorgde voor de koffie, thee en vers fruit en de kinderen sliepen wat uit. Toen iedereen een heerlijk ontbijtje op had zijn we gaan zwemmen, luieren en lezen. Sommigen gingen door met slapen en de kinderen speelden volleybal in het water.

Na de lunch op de veranda werden we om 3 uur opgehaald door Wilson onze taxi chauffeur. Het was druk op de weg om de stad uit te komen maar omdat Wilson veel vertelde over Maleisie en wat we vandaag gingen doen, ging de tijd snel en kwamen we snel aan bij de Batu Caves.

Precies 272 traptreden leiden je naar de ingang van deze hindoetempel grot. Naast de trap staat een 42 meter hoog gouden beeld van een hindoegod. Het is een mooi kleurrijk gezicht allemaal. In de grot bevonden zich diverse tempels en in de grot en op de trap zijn veel apen die erg brutaal zijn. Ze pakken je zonnebril of water af of komen in je tas. We zijn gewaarschuwd dus blijven uit de buurt. Al zijn er ook lieve aapjes bij met een kleintje op hun buik aaaahhh lief. Na het maken van diverse foto's rijden we verder.

Wilson brengt ons naar de hotsprings. And hot it is!! We vragen aan diverse mensen wat de temperstuur is van deze natuurlijke bronnen maar niemand kan echt antwoord geven. Angela krijgt een lesje van hoe het moet. Je moet je voeten er 5 seconden heel stil in houden en dan gaat het vanzelf beter. We proberen het maar het valt niet mee. Het is zo warm! We zijn de enige toeristen hier wat het wel bijzonder maakt. Diverse mensen staan zich hier te wassen of zelfs hun haar te wassen met shampoo. Ze scheppen het hete water uit de bron en scheppen het dan over zich heen.

We rijden verder langs de palmolie plantages en komen aan bij de berg Bukit Malawanga. Dit was een Nederlandse nederzetting met een Nederlands fort boven op de berg. Naast het fort staat een mooie vuurtoren. Je hebt vanaf de berg een heel mooi uitzicht op de omgeving. Hier lopen ook veel aapjes rond maar deze zijn erg tam. Kelly gaat zelfs per ongeluk bij eentje op zijn staart staan maar hij reageert niet. Weer maken we foto's, hebben een plaspauze en rijden dan naar het restaurant.

We eten bij een seafoodrestaurant aan het water. Het uitzicht is er super maar het eten nog geweldiger. We laten ons adviseren door Wilson en bestellen van alles wat. Ook de specialiteit van het huis. Een grote vis die in een pan op tafel komt met knoflook en gember. Alles is heerlijk vers en smaakt zo lekker! Als we onze buikjes vol hebben rijden we verder naar de Fire Flies. Het is intussen helemaal donker geworden.

Het is er niet heel erg druk, omdat het volgens Wilson niet het toeristen seizoen is, dus we kunnen zo doorlopen met het kopen van de kaartjes en het aandoen van de reddingvesten. Ryan, Tess, Colin en Kris gaan samen in een bootje en de volwassenen in een ander bootje. De bootjes zijn roeiboten waar 4 mensen in kunnen zitten en achterop staat iemand die roeit. Op 2 plekken ter wereld komen deze vuurvliegjes voor. Hier en in het Amazone gebied. Het is er prachtig. Net een knipperende kerstboom. Je vaart door en langs de mangrove en komt heel dichtbiJ de vuurvliegjes. Heel bijzonder.

Na dit moois gaan we weer met het busje terug naar kuala lumpur. Het is een lange rit dus de chauffeur zet een film op.

Bij thuiskomst gaan de kinderen nog even kaarten op het balkon en wij lezen wat maar gaan vroeg slapen.

Patje

Lijkt me geweldig daar, erg leuk om het zo mee te volgen. Krijg alleen elke keer zo'n trek als ik die verhalen over het heerlijke eten lees.... ???? geniet ervan daar!

Patricia

Vuurvliegjes vind ik ook zó bijzonder, lijkt me een magische trip in de mangrove in het donker. En apen overal, zou dat wennen? Gek idee hoor.... Ik ken dat alleen van de Apenheul ;) tassen dicht en ze kunnen bijten en krabben, ze zijn echt slim!
Als je zowat 'alleen' bent op zulke bijzondere plekken maakt het inderdaad nog veel mooier lijkt me.

Danielle

Oh wat leuk!! Dat zijn wel de bijzondere tripjes om te ervaren! Goed dat je het allemaal bijhoudt. En voor ons leuk om te lezen :-) geniet er van met z'n allen!