FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

27 juli; Kuala Lumpur - Melaka

Vanmorgen vroeg de wekker gezet. Spullen gepakt, ontbeten en om 9 uur kwamen de taxichauffeurs voorrijden. We kunnen nu nog even meerijden en vanaf vandaag moeten we zelf de drukte in en links rijden. Bij het vliegveld is het even zoeken naar de car rentals maar na een rondje gereden te hebben vinden we het dan toch. Frank en Jeroen vullen de formulieren in en de kinderen staan te voetballen in de hal. Tot de bal verdwijnt op een luchtkoker bovenin. Met een kruk en een stok weten we de bal toch nog te pakken. We gaan naar beide auto's en na een controle zijn we klaar voor vertrek. De autorit duurt anderhalf uur naar Melaka maar gaat erg goed. Onderweg kopen we nog een touch and go kaart bij de benzinepomp. Dit is makkelijk voor bij de tolpoortjes want je kan dan snel en makkelijk doorrijden.
Bij het hotel aangekomen pakken we de spullen uit en gaan eten aan de overkant bij een restaurant. We eten er goed maar we zijn hier een bezienswaardigheid! De serveerster vraagt of ze een foto van ons mag maken. Gister maakte de taxichauffeur ook al een aantal keer een foto van ons. Zien we er zo grappig uit? We weten het niet.
Na het eten pakken we de auto en rijden het centrum in. Eerst nog worden we tegengehouden door motoragenten want er komen veel politieauto's, politiebussen, geblindeerde auto's en en politiemotoren aan. Er zal wel hoog bezoek zijn. Na het parkeren van onze auto lopen we het stadje in en zien we weer dat de straat is afgezet. Er zijn veel politieagenten en veiligheidsmensen op de been. Er worden veel foto's gemaakt van een man die half in een winkeltje staat en half op straat. We vragen wie hij is en ze zeggen dat het de prime minister is. We vragen aan de veiligheidsmensen of onze kinderen met hem op de foto mogen. Dit mag wel. We maken nog met hem een praatje en hij vraagt oa waar we vandaan komen. Uiteindelijk zegt een ander dat hij de police-officer is. Nu weten we het niet meer. We hebben de foto's en moeten het dus nog opzoeken wie hij nu was.
We wandelen verder en bezoeken twee mooie Chinese tempels. Het stadje is verder ook heel leuk en we maken veel foto's. Bij het Stadhuys, de fontein en Christ Church Melaka lopen we wat rond het plein en gaan dan wat drinken. Angela neemt een lekker verse watermeloen waar een gat in zit en dan met een mixer mixen ze het vruchtvlees tot een smoothie. Het is zo warm dat we daarna kiezen voor een boottochtje over de rivier langs de mooie oude huisjes van Melaka. De rivercruise zit goed vol en door het ronken van de motor met de zon in ons gezicht moeten er een paar had hun best doen om niet in slaap te vallen. De terrasjes waar we langsvaren zien er erg leuk uit en na het boottochtje gaan we dan ook bij 1 van de leuke tentjes aan het water zitten. We bestellen er een bucket Tiger bier met chips en hierna nog maar 1. Het zit hier wel lekker en ze smaken goed.
Na het pinnen lopen we door Jonker Street op zoek naar een restaurantje. Het straatje is 's avonds wat rustiger dan overdag maar we vinden het Geographic cafe wat we zagen op Tripadvisor en in een boekje over lazen. Het is een gezellige tent met veel toeristen. Kelly checkt nog even mr. Alias (de naam belooft niet veel goeds) per mail voor de geboekte fietstocht van morgenvroeg. Hij reageert snel dus alles is in orde. Hij zal ons om kwart voor 9 komen ophalen bij het hotel.
Hierna lopen we nog langs de 7-11 voor flesjes water en andere boodschappen. Dan halen we de auto en gaan naar het hotel.

Mirjam

Leuk weer te lezen Kelly! Jullie hebben in een paar dagen al veel gedaan. Veel moois te zien zag ik op de foto's. En handig dat ze daar ook een 7/11 hebben.
Veel plezier met de fietstocht morgen!