FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

31 juli Cameron highlands - Penang

De laatste nacht in de Cameron highlands was een beetje gehorig. De onderburen waren wat aan het feesten maar ondanks dat toch redelijk geslapen. Na een ontbijtje met verse aardbeien pakken we de tassen en gaan door naar het volgende deel van de vakantie. Eerst moeten we nog anderhalf uur afdalen vanuit de bergen met de auto. De weg is erg bochtig maar de kinderen slapen gewoon verder. Eenmaal beneden zijn we Frank en Angela kwijt met auto. We kijken in onze achteruitkijkspielgel, rijden rustig maar we zien ze niet meer. Zou er iets gebeurd zijn?? We bellen en blijkt dat ze bijna zonder benzine zitten. Ze rijden op de laatste drup. Wij zijn 500 meter voor een benzine station dus ze rollen rustig uit en halen het gelukkig net. Het is raar want bij ons geeft hij aan dat de tank nog voor een kwart vol zit. Een van de twee zal niet kloppen maar goed we zitten weer vol en kunnen vooruit.

We pakken de tolweg richting het noorden en komen steeds dichter bij George Town. Over de brug rijden we Penang in. Het is meteen een stuk drukker, dus we moeten even opletten dat we elkaar niet kwijtraken. We zitten al snel in de juiste straat en hebben het hotel snel gevonden. De kamers zijn pas na twee uur klaar, dus lopen we eerst het centrum in voor een lunch. Bij de Pit Stop bestellen de papa's en mama's een lekkere sandwich en de jeugd gaat voor een lekkere pasta. Nadat we onze buik vol hebben lopen we terug naar het hotel. Het is een erg warme dag in George Town en na de heerlijk koele dagen in de Cameron Highlands moeten we echt even opnieuw wennen aan de warmte.

In de lobby van het hotel gooien Angela en Kelly een muntje op om te bepalen wie welke kamer heeft. Dat hebben we iedere dag al gedaan en tot nu toe zijn de Vlietjes er het beste vanaf gekomen. Deze keer mocht Angela als eerst kiezen en het lot viel op kamer 412. De andere kamer, nummer 403 was nog niet schoongemaakt en dus moest de familie Bekers even wachten. Jeroen moest nodig een sanitaire stop maken, dus hebben we het lot laten varen en kreeg de familie Bekers kamer 412 en de Vlietjes kamer 403.

Kamer 412 ligt aan de zeer drukke weg waar 24/7 veel verkeer langskomt. Ook staan de luidsprekers van de Moskee (direct naast het hotel) gericht op deze kamer, het dakterras ligt er direct boven en de airco werkt niet naar behoren. Kamer 403 ligt aan de rustige achterzijde van het hotel, aan de andere kant van de moskee en ver van het dakterras, heerlijk rustig dus...... Het lijkt of het lot de Vlietjes weer gunstig gezind is....

De kinderen zijn ondertussen het pand aan het verkennen en hebben de jacuzzi en het restaurant al vrij snel gevonden. Ze pakken een lekker ijsje (bij de prijs inbegrepen) en doen zich ook tegoed aan de koekjes uit de koekjespotten die in het restaurant staan (ook bij de prijs inbegrepen).

Omdat we er al lekker op tijd waren, besluiten we de stad een beetje te gaan verkennen. We wilden graag naar de Khoo Kongsi tempel, die een stukje verder in de wijk ligt. Op weg hier naar toe kwamen we langs een prachtige moskee en we besloten ook deze een bezoekje te brengen. Om binnen te mogen, moesten we nog wel moslimproof gemaakt worden. Van de dames mocht alleen het gezicht en de handen zichtbaar zijn, en ook de prachtige benen van de heren moesten met een bedekt worden. We kregen uitleg en een korte rondleiding. Het enige wat de heren hiervan meegekregen hebben is dat vrouwen de koningin van het huishouden zijn en dat de mannen zich in de maatschappij moeten begeven. Na een korte verkleedpartij en een fotoshoot vervolgden we onze wandeling richting de tempel.

We moesten wel betalen om binnen te komen. Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt, maar het was de moeite waard. Het was een prachtige tempel, met heel mooi houtsnijwerk. Ook hier hebben we een paar mooie plaatjes geschoten.

Vanuit de tempel zijn we via straatjes waar veel streetart te zien was, richting het water gelopen. We zijn nog door Little India gelopen, maar helaas waren veel winkeltjes dicht. We zijn lekker langs het water gewandeld en daar bij een foodcourt gaan zitten. Zo aan het einde van de middag smaken de biertjes heerlijk! Even een paar springrolls erbij als pitserke en het vakantiegevoel is compleet. Gids Kelly heeft op internet gelezen dat Red Garden Food Garden een uitstekende foodcourt is. We vertrouwen blind op haar en wandelen die kant op. Het blijkt inderdaad een goede keus! Het ziet er heel gezellig uit en er staan stalletjes uit alle werelddelen. Er is zelfs livemuziek aanwezig. Voor ieder wat wils dus.. De kinderen lopen linea recta naar de pizzacorner en de vietnamese loempia-tent. Jeroen, Kelly en Frank blijven in de Aziatische stijl en Angela gaat een keer voor mexicaans. Na deze heerlijke maaltijd zijn we teruggelopen naar het hotel.

De kinderen nemen (eindelijk) een duik in de jacuzzi en wij gaan genieten van ons drankje (bij de prijs inbegrepen) op het dakterras. Er staat een geweldige film op, waarvan het geluid waarschijnlijk in de Cameron Highlands nog te horen is. We besluiten ons drankje op te drinken bij de jeugd bij de jacuzzi, waar we het programma van morgen doornemen.

Daarna duiken we onze heerlijke (met airco gekoelde) kamer in..... Weltrusten..

Wil machielsen

Wat zien jullie er mooi uit in die kleding.
En wederom een mooi verslag. Dank je wel Kelly. Groetjes

Kelly

Angela en ik schrijven samen het verslag en doen de foto's. Het is een heel werk dus doen we het samen. Groetjes terug van ons.

Opa B

Luitjes wij lezen jullie verslagen ziet er goed uit.
Wel een zeer druk program (druk voor de kids)
Zo te lezen houden ze het goed vol.
Groetjes
Tot het volgende verslag
Doeiiiii

Opa M

Weer heel mooi verslag en mooie foto's. Nu op blote voeten in tempel?

Patricia

Ja de kinderen houden het goed vol! Leuke leeftijd dat ze ook zo meegenieten!
De 2e helft van de vakantie zal het 'lot' van de kamers draaien denk ik.... Sorry Vlietjes ;)

Opa en Oma N

Ook wij lezen al jullie verslagen. Volgens ons kunnen jullie straks een heel boek schrijven over dit mooie land en natuurlijk over de kids. Blijf lekker genieten, kijk goed uit en tot wederhoren.