FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

1 augustus Penang

01-08

Vanochtend een heerlijk ontbijt gehad in het hotel. Het ontbrak nergens aan. Een eitje op wel 10 verschillende manieren klaargemaakt, veel vers fruit, heerlijke zoete gebakjes, maar ook gewoon onze vertrouwde geroosterde boterham met Nutella. We hebben de nacht even met elkaar doorgenomen en inderdaad klokslag 5.44 uur, schalde de gebeden uit de luidspeakers, recht op de kamer 412.
De Vlietjes op kamer 403 hebben hier niets van meegekregen. Ook het verkeer langs de weg heeft ook de hele nacht voor een hoop lawaai gezorgd, maar gelukkig had de familie Bekers oordoppen bij.
Na het ontbijt hebben we de auto gepakt en zijn naar de Kek Lok Si Tempel gereden. Dit zou de grootste tempel van Maleisie moeten zijn. En dat was het! Het was een heel complex met tempels, torens en prachtige gebouwen. We zijn er de hele ochtend geweest. Je kon met speciale ribbons een wens kenbaar maken en deze ophangen aan een soort van boom. Iedere kleur stond voor een andere wens. We hebben er vier ingehangen; geluk voor ons gezin, veilig reizen, dat alle wensen maar uit mogen komen en uiteraard een goede gezondheid.
Na het bezoek aan de tempel zijn we doorgereden naar Penang Hill. Via een kabelspoorlijn kon je 800 meter naar boven rijden en dan had je uitzicht over het hele eiland. Helaas was er jaarlijks onderhoud aan deze baan dus konden we er niet in.
We besloten door te rijden naar Batu Ferringhi en een middagje naar het strand te gaan. Even weg uit de hele warme stad. Zo warm als we het vandaag hebben gehad is het de hele vakantie nog niet geweest. De flesjes water zijn dan ook niet aan te slepen.
We dachten even af te koelen in het water, maar ook dat was erg warm. Op de plek waar we lagen, lag ook een bananenboot en een parasail parachute. De kinderen wilden natuurlijk even een rondje varen op de banaan. Zo gezegd zo gedaan. Met volle vaart gleed de banaan over het water, maar ze zijn er helaas niet afgegooid.
Hoe later op de dag, hoe drukker het werd. Het parasailen werd ook steeds populairder. De een na de andere parachute ging de lucht in en wij zaten net bij de landingsplaats, dus dat was leuk om te zien.
Totdat een meneer zijn zin niet kreeg. Hij wilde met twee kinderen tegelijk de lucht in, terwijl de eigenaar van de boot dit geen goed idee vond. De man had namelijk beide handen nodig om de parachute richting te kunnen geven en dat kan natuurlijk niet als je een extra kind in je armen hebt.
Het werd steeds grimmiger en er werd een beetje aan elkaar getrokken en geduwd. Op een gegeven moment was er vanalles aan de hand en wij zaten met z'n achten precies in de vuurline. Waar waren we nu toch weer in verzeild geraakt!
Zelfs de politie werd gebeld en die kwamen de boel even sussen...
We besloten een hapje in Batu Ferringhi te gaan eten en we kwamen bij een Libaneese tent terecht. De afgelopen week hebben we beter gegeten, maar met een volle maag reden we weer richting het hotel in George Town. Frank had nog even zin in een stadstoer by night, dus de auto van de Vlietjes kwam ongeveer 20 minuten later aan bij het hotel.
In het hotel drinken we nog even een biertje bij de jacuzzi en kletsen nog even wat met een ander nederlands gezin die een rondreis aan het maken zijn.
Daarna even onder de douche om het zoute zeewater van ons af te spoelen en weer lekker ons bedje in. Op naar het volgende avontuur!

Opa B

Volgens mij,
Een heeeeel drukke vacantie.