FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

2 augustus Penang

02-08

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. We hadden afgesproken om om half tien te gaan ontbijten. Na het strakke schema de afgelopen dagen was dit best een keertje lekker. Jeroen bleek vandaag vroeg uit de veren zijn gegaan en had er al een hele stadswandeling op zitten. Hij had de stad al wat verkend voor ons. Na het uigebreide ontbijt, compleet met penne, eieren, gebakjes en vers fruit, gingen we weer op pad.
We namen de taxi naar de Thaise tempel van de liggende Boeddha. Ook dit was weer een prachtig exemplaar. We hebben er een tijdje rondgelopen en wat foto's gemaakt. De buitenkant van de tempel was helemaal bling bling, de binnenkant was iets soberder. De sleeping buddha was wel 33 meter lang.
Aan de overkant van de straat zat een Birmeense tempel. Deze was een stuk eenvoudiger ingericht, maar hier hebben we wel de monniken aan het werk gezien. Dat was ook weer leuk om te ervaren.
Na het bezoeken van deze twee tempels zijn we via het Eastern Oriental hotel teruggelopen naar ons eigen hotel. Dat hotel lag langs de kust, dus wij dachten lekker langs de boulevard te kunnen lopen. Dat zijn we namelijk gewend in ons vertrouwde Europa. Helaas werkt het in Maleisie niet zo en zijn we inderdaad begonnen langs de kust, maar moesten dwars door een restaurant weer terug op de weg zien te komen.
Daarna hebben we nog een poging gedaan om gezellig langs het water iets te gaan drinken (want dan kan bij ons ook overal), maar ook dit bleek niet mogelijk helaas.
Toen besloten we terug te lopen naar het hotel en onderweg wat te gaan drinken. Daar konden we ook echt niet meer onderuit, want we hadden de kinderen al wel drie keer beloofd ergens te gaan zitten, maar dat lukte steeds maar niet.
Na het drankje (gelukkig hadden we wifi en dan maakt veel goed), zijn we teruggelopen naar het hotel. Omdat het zo warm was besloten we wat te gaan chillen in het hotel en de kinderen doken natuurlijk meteen de jaccuzi in.
Na een kopje koffie in het restaurant hadden de papa's en mama's toch nog wel een zin om een stukje te gaan lopen. We wilden nog even de Jetti gaan bekijken. Dat is een wijk met houten woningen op palen dat in de zee ligt. De kids lagen heerlijk te chillen en we besloten dat ze lekker bij het hotel mochten blijven. Ze blijken meer behoefte te hebben aan chillen en wifi, dan aan een culturele stadswandeling......
Dus trokken we er met z'n vieren op uit. Het was een simpele weg naar de Jetti's. Onderweg kwamen we nog langs een paar tempels, maar die waren allemaal gesloten. Blijkbaar omdat het maandag is. We liepen door de Chew Jetti. We zagen daar heel veel houten huisjes waar ze allemaal hun eigen waar verkochten. Een vrouwtje verkocht rauwe eieren die je met een rietje leeg kon zuigen en die lucht was door de hele wijk te ruiken.
Na deze wandeling waren we wel toe aan een lekker koud biertje en kwamen we bij een galerie terecht die in de achtertuin een terrasje bleek te hebben. Van kratjes bier waren stoelen en een tafeltje gemaakt en zo hebben we daar lekker even gezeten.
We besloten alvast te loten voor de kamers van morgen op Langkawi. Kelly deelde mee dat we twee verschillende kamers hadden; een gewone en een deluxe suite. Dat was dus wel even een dingetje... Kop was de luxe en munt de gewone. Kelly koos kop en Angela gooide het muntje. Hij kwam terecht op munt, maar de worp werd afgekeurd door Angela omdat hij op de grond viel. Na nog een keer gooien, kwam hij weer op munt, dus (helaas Willy) gaat de luxe suite naar de Vlietjes.
We liepen terug naar het hotel en daar troffen we de kinderen aan op het dakterras. Ze hadden een rekening geopend en zaten lekker aan een drankje te kaarten. Wij zijn er even gezellig bij gaan zitten en hebben nog maar een emmer bier besteld. Op het dak was het heerlijk. De zon was inmiddels wat minder sterk en er stond een heerlijk windje. Goed toeven dus.
Tegen zeven uur besloten we een hapje te gaan eten bij de Red Garden, waar we ook de eerste avond hebben gegeten. Ook dit keer hebben we er heerlijk gegeten, op de noedelsoep van Jeroen na.
We hadden weer life muziek en de papa's en mama's zongen luidkeels, "you are my sunshine my only sunshine" mee. Dat de kinderen onder tafel lagen om vooral niet met ons gezien te worden, maakte ons niet zo veel uit. Had misschien toch iets met die laatste emmer bier te maken....
We lopen terug en nemen nog een klein drankje, daarna op tijd het bed weer in. Morgen wacht ons namelijk weer een reisdag.......

Mirjam

De dag gezellig afgesloten zo te lezen ;-) Ik zeg goed bezig!

Patricia

Jaaaaaa! Toch echte tieners. Hahahaa schaamden ze zich niet? 'Papa/mama doe normaal'

Patricia

Oh ik dacht onder tafel van het lachen!!! ????