FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

3 augustus Langkawi

03-08

Vandaag heeel vroeg uit de veren, omdat we weer een stuk gaan reizen. Vandaag vertrekken we voor 4 dagen naar Langkawi. Om half acht zitten we aan het laatste ontbijt in Penang. Met een volle maag vertrekken we richting Kuala Perlis, waar we de ferry zullen nemen naar het eiland.
De reis loopt voorspoedig en na 2 uurtjes kwamen we daar aan. Door twee jongens met scooters werden we begeleid naar de opstapplaats waar we ook de auto uit moesten laden. Frank en Jeroen parkeerden de auto voor 4 dagen in een overdekte parkeergarage. Daar zullen onze bolides veilig staan.
De boottocht duurde ruim een uur. Ondertussen hebben we aan boord een gezellige kongfu film gekeken met de beste Japanse acteurs (als we onze medereizigers moeten geloven).
We kwamen weer aan land in Kuah. Daar namen we een taxibusje naar het hotel in Pantei Cenang.
We hadden ons de moeite kunnen besparen van het lootjes trekken, want uiteindelijk hebben we twee precies dezelfde kamers toegewezen gekregen. Dus waar nu de extra luxe vandaag moet komen, dat weten we nog niet. Misschien krijgt 1 kamermorgen ontbijtop bed?
Toen we aankwamen hadden we toch wel honger en zijn we er eerst op uit getrokken om te gaan lunchen. We kwamen er al snel achter dat Langkawi wel erg op de westerse wereld leek. Alemaal op rij: Mac Donalds, de pizzahut, Subway en uiteraard de Kentucky Fried Chicken. We gaven toe aan de kinderen en hebben geluncht bij de Mac. Daar hadden ze zo'n zin in. Ryan, Colin en Tess namen een rioburgermenu en Kris een Chili Chicken. Bij de eerste hap vertrokken de gezichten al, want het was toch wel heeeeel pittig. Nu waren ze een keer bij de Mac en hadden ze eigenlijk niet de goede keuze gemaakt.
Na de lunch zijn we over het strand een stukje gaan lopen om te kijken waar we zouden kunnen gaan zitten. Het zandstrand is erg mooi en de golven zijn ook erg hoog. Op sommige plaatsen hing zelfs de rode vlag uit wegens de sterke onderstroom. Terug bij het hotel hebben we ons omgekleed en zijn we op het strand gaan liggen bij ons hotel. Daar hebben we eigenlijk een soort van privestrandje. Palmboompjes en ligbedden, meer heeft een mens op dat moment niet nodig.
Na een heerlijke duik zijn we tot de zon onderging op het strand gebleven.
Daarna lekker in de douche en op zoek naar een restaurantje om te eten. Integenstelling tot Peneng en de andere plaatsen waar we al geweest zijn, was hier geen foodcourt te bekennen. We raakten een beetje uit onze comfortzone, waar waar moesten we nu toch gaan eten? Dan maar kijken waar de meeste mensen zitten, want daar zal het wel goed zijn.
We belanden bij een Italiaans restaurant niet ver van het hotel. We hebben heerlijke pasta's en pizza's gegeten. Ook bij het afrekenen was het even schrikken. De afgelopen week waren we ongeveer 50 tot 100 ringgit kwijt voor het avondeten, nu bijna 400.
Kortom we zitten nu in een echte badplaats!
Morgen gaan we waarschijnlijk op excursie en pakken we nog lekker wat uurtjes zon mee. Nu duiken we ons nieuwe bedje in..

Oma M

Een leuk verslag weer om te lezen. Leuk strandje, daar kun je lekker genieten. Goed insmeren hoor. Dikke kus