FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

6 augustus Langkawi

06-08

Vandaag op tijd weer uit de veren! Om negen uur worden we opgehaald om naar de mangroven te gaan. We hebben voor vier uur een boot tot onze beschikking en in die tijd doen we verschillende mooie plekjes aan.
Badkleding en badhanddoeken gaan mee, want we krijgen ook nog gelgenheid om op de mooiste plekjes te gaan zwemmen.
Angela gooit voor de ergste honger nog een paar pakjes droge crackertjes in de tas en we staan stipt om negen uur helemaal klaar voor vetrek bij de lobby van het appartementencomplex.
De busjes reden af en aan, maar waren steeds maar niet voor ons. Na een kwartiertje begonnen we hem al een beetje te knijpen. We hadden de afspraak gemaakt bij iemand langs de straat, dus ja, hoe betrouwbaar is dat.
Net toen Jeroen ging bellen waar onze taxi bleef, kwamen er twee auto's voorrijden. We konden dus toch weg!
Het was een ritje van ongeveer drie kwartier en toen kwamen we aan Kilim GeoForrest. Park. We kregen onze eigen boot toegewezen en na een plekje gevonden te hebben gingen we op weg.
De eerste stop was de batcave, een grot vol met vleermuizen. Gelukkig slapen ze overdag, anders volgen ze de hele tijd rond je oren...
We voeren verder en meerden aan bij een visfarm. Daar konden we kijken welke soorten vis er allemaal gevangen waren en kregen we uitleg van een gids.
We konden daar ook visvoer kopen om op een andere plaats weer vissen te voeren en dat hebben we toen ook nog gedaan.
Daarna gingen we volle kracht vooruit door de mangroven. Prachtig om te zien! Toen kwamen we weer aan bij een gebied waar de arenden hun plekkie hadden. Heel mooi om te zien hoe zij over het water scheren om een prooi te pakken. We waren zo druk met het maken van foto's dat we eigenlijk niet gezien hadden dat de kap van de motor e af lag. We zouden toch geen stukken hebben zeker?? Voor je het weet ben je zelf voer voor die arenden.....
Maar het viel allemaal wel mee en daarna voeren we door de mangroven en kwamen we langs een gebied waar allemaal apen zaten. De kapitein adviseerde ons geen eten te geven en dus deden we dat ook niet. Een paar bootjes verder deden ze dat dus wel en voor ze het wisten, sprong zo'n aap aan boord.
Daarna gingen we de vissen voeren. We gooiden wat stukjes brood in het water en binnen een mum van tijd, zwommen er honderden mooi gekleurde visjes rond onze boot. We mochten daar ook zwemmen. Het water was prachtig blauw en ondanks alle vissen die in de buurt waren, dook Kris als eerste het water in.
Als 1 schaap over de dam is volgen er meer, en zo lagen we binnen een mum van tijd met z'n allen in het prachtige helderblauwe water. De kapitein maakte een paar kiekjes van ons en toen we weer een beetje opgedroogd waren, gingen we door naar het laatste punt.
We moesten met de trap naar boven klimmen en toen we daar aankwamen, kwamen we bij een soort van meer terecht. Echt prachtig om te zien. Helaas scheen de zon niet op dat moment, anders had het er nog veel mooier uitgezien denk ik.
Ondertussen hadden we best wel honger gekregen, dus de crackertjes gingen er in als koek. Helaas was dit niet genoeg voor onze hongerige magen en toen we terugreden naar het hotel, hebben we gevraagd of de chauffeur ons bij de Subway af wilde zetten.
Daar hebben we heerlijk geluncht en zijn we te voet teruggelopen naar het hotel.
We hebben snel onze strandspullen gepakt, om vandaag voor de laatste keer nog een paar uurtjes te genieten van de zee en ons kleine privestrandje.
Na om 19.15 uur een laatste duik te hebben genomen in de Andamanzee, nemen we afscheid van deze plek.
Frank en Jeroen hebben al een leuk restaurant gevonden in de tripadvisor en we besluiten daar te gaan eten. Via een GPS tocht door spannende straatjes, kwamen we daar dan toch terecht. We hebben er heerlijk gegeten.
Nu snel naar de kamer om de spullen te pakken, want morgen wacht ons een lange reisdag. Om 6.00 uur gaat de wekker, want om 8.00 uur moeten we de boot weer pakken naar het vaste land.
Perentians here we come!!

Oma M

Dat was weer een super drukke en fantastische dag. Wat geweldig en de kinderen hebben het ook goed naar hun zin zo te zien. Groetjes aan iedereen

Mirjam

Jeetje wat hebben jullie al veel gedaan! Heb net even terug zitten kijken en zag dat jullie nu 2 weken weg zijn. Het lijkt echter veel langer door al die belevenissen.Veel plezier nog daar. Xx