FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

8 augustus Perhentian Islands

Vandaag moeten we om half 11 de boot hebben naar de Perhentian Islands, dus zijn weom 9 uuropgestaan om te ontbijten. De nacht was een beetje onrustig verlopen, doordat er bij de kamers toch wel wat verschillende dierengeluiden te horen waren. En we waren toch allemaal wel een beetje op ons hoede naar de vondst van de grote spin in kamer 107. In kamer 106 bleek zijn broer te wonen. Die zat daar lekker in de badkamer, met als gevolg dat Tess daar geen stap meer binnen durfde te zetten. Frank "crocodile dundee " van Vliet heeft hem tevergeefs proberen te vangen, dus kwam Kris hem even later weer tegen onder de wastafel. De dames zijn in bed dicht tegen elkaar aangekropen, helemaal onder de dekens gaan liggen en gaan slapen met de hoop die nacht niet opgegeten te worden....
Vanochtend verschenen we dus gelukkig allemaal in goede gezondheid aan het ontbijt en dat bleek buiten verwachting goed te zijn. We hadden wat recenties gelezen dat het uitsluitend een Maleis ontbijt zou zijn, met rijst, noedels en nasi. Maar gelukkig hadden ze ook scrumbled egg, toast, jam, watermeloen en zelfs friet! Gewoon, zoals we gewend zijn..
Na dit stevige ontbijt vertrokken we richting de ferry. Het was maar tien minuutjes rjden. We werden al opgewacht, zodat de vaders de auto's goed beveiligd konden parkeren in een parkeergarage. We moesten even wachten in het kantoortje van het Tuna Bay Resort totdat de boot zou vertrekken.
Om half elf werden we opgehaald en liepen we naar de pier. Daar kwamen we ook meteen langs de parkeergarage, 4 muren met een paar golfplaten erop. Dat zou vast wel goed komen met die auto's!
Om 11 uurvertrok de boot eindelijk richting de eilanden. We moesten een half uurtje varen voordat we er waren. Vanaf het water zagen we het resort al liggen. Huisjes aan het strand, parasolletjes, ligbedjes, restaurant aan het water, kortom het paradijs op aarde!
We werden verwelkomd en naar het restaurant gebracht waar we een heerlijk sapje kregen. De sleutel zouden we pas om twee uur krijgen, dus besloten we eerst maar lekker te gaan luchen. De menukaart is ook altijd een spannend dingetje, omdat er voor de kinderen niet altijd iets "bekends" op staat. Maar hier was dat dus wel het geval; loempiaatje, club sandwich, spaghetti, en frietjes. Dus zij komen de komende dagen ook wel door.
We kregen de sleutel van onze huisjes iets eerder en we konden al snel omkleden om een lekkere duik te nemen in de helderblauwe zee. We zitten met onze huisjes aan het strand, binnen 10 meter liggen we in het water. Heeeeeerlijk!
De huisjes zien er picobello uit. We hebben zelfs twee badkamers. Vanaf onze veranda kijken we uit over de zee.
Het duurde wel even voor we een strandbedje hadden, dus wie weet is het hier toch de wekker zetten en morgen meedoen met de handdoekenrace om een ligbed te scoren.
Uiteindelijk hadden we er een paar en de rest is lekker op de handdoek erom heen gaan liggen.
Kris en Colin hadden meteen een snorkel gehuurd, want ook recht voor de deur ligt koraal waar al heel veel mooie visjes te zien zijn. Er zitten alleen een paar vissen die die belangstelling niet zo op prijs stellen en die bijten dus alles en iedereen die langskomt.
Gelukkig doet dit niet echt zeer, maar je schrikt er wel behoorlijk van. Een stuk verder in het water ligt een ponton, waar je even bij kunt komen van het zwemmen en snorkelen en lekker even op kunt zonnen.
We hebben al een aantal prachtige foto's gemaakt, omdat we het thuisfront weer graag wilde laten zien waar we nu weer terecht zijn gekomen. Helaas is de wifi niet zo best en lukt het dus niet om de foto's door te sturen. Jullie zullen dus nog even geduld moeten hebben!
Jeroen, Kelly en Ryan gaan morgen een refreshduik doen, want ook deze eilanden staan erom bekend dat je hier geweldig kunt duiken. De duik is gewoon hier bij het strand, dus de rest kan gewoon eens gaan kijken hoe dat nu precies werkt. Jeroen kan zijn geluk niet op, want als hij wil kan hij wel drie duiken per dag doen en het is allemaal hier in de buurt, dus we hoeven hem niet lang te missen.
Het was zo lekker op het strand dat we nog lang zijn blijven liggen. Net als op Langakwi hebben we ook hier een prachtige zonsondergang. We moesten toch wel een beetje op tijd gaan douchen, want anders zouden we geen plaats hebben in het restaurant. Meer dan een paar resorts is er op dit eiland niet te vinden, dus ergens anders uit eten is er hier niet bij.
We zaten lekker op tijd aan tafel en inderdaad zat het restaurant binnen een mum van tijd tjokvol. We hebben weer heerlijk gegeten en ook nog gezellig een kaartje gelegd aan tafel.
Na deze heerlijke dag duiken we onze nieuwe bedjes weer in. We gaan vannacht heerlijk slapen op het geluid van het ruisen der golven. Dit zal heel wat rustgevender zijn dan de insecten, kikkers en vogelgeluiden die we de afgelopen nacht hebben gehoord.
Weltrusten......

Oma M

Dit verslag klinkt leuker dan dat van gister met die spinnen. Geniet er lekker van en groetjes aan allen.

Opa B

Nu dan een paar dagen rust,en genieten
Jeroen kijk uit niet te diep ,Enjoy