FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

9 augustus Perhentians

Vanmorgen waren Jeroen en Kelly al vroeg eruit voor een bakje koffie bij het restaurant aan de zee. Frank lag al op een bedje op het strand en de rest lag nog te dutten. De zon kwam op en de Perhentians werden langzaam wakker. Goodmorning paradise!
Om 9 uur was iedereen present voor een heerlijk ontbijtje. Er was van alles en we hebben dan ook heerlijk zitten eten.
Om 10 uur moesten Jeroen, Kelly en Ryan bij de duikschool zijn voor hun refresher. Ze kregen een hele uitgebreide uitleg van hun duikinstucteur Ali. Angela kwam foto's maken en weet nu ook alles over de duikspullen en de oefeningen. Ze zou zo meekunnen gaan duiken. Na ruim anderhalf uur was het dan zover en mochten ze de oefeningen in de praktijk gaan brengen in de zee. De rest kon vanaf het strand geamuseerd meekijken. Tess, Kris en Colin konden mooi meekijken en het onderwater filmen met de telefoon van Tess. Kelly had wel wat problemen met 1 oefening maar na 2 x proberen lukte het uiteindelijk gelukkig toch. Nadat alle oefeningen goed waren gedaan was er nog een fundive bij het huisrif.
Hierna was er even tijd om te relaxen in de zee of op het strand met een boekje.
Na de lunch zijn Jeroen, Ryan en Kelly weer naar de duikschool gegaan voor hun 2e duik van vandaag. Ze hebben er zin in! Na de briefing over de duikplek pakken ze hun spullen en gaan met de duikboot naar de duikplek voor vanmiddag. Er zijn nog 3 anderen met een instructeur op de boot en Jeroen, Kelly en Ryan gaan met Ali mee. Kelly doet er een kwartier over om haar oren te klaren en nog is ze een paar meter van de bodem verwijdert terwijl Jeroen en Ryan al een kwartier beneden wachten. Na een kwartier houdt Kelly het voor gezien, haar oren doen te veel pijn zo ver onder water en gaat ze naar boven terug naar de boot. Jeroen en Ryan gaan met Ali verder en zien een hele grote schildpad wegzwemmen, maar naast hun zwemt ook een schilpad met ze mee een aantal minuten. Verder zien ze een puffervis, een bamboo haai, Nemo visjes, een mureen en andere mooi gekleurde vissen en koraal. Als iedereen weer uit het water is kunnen ze terug met de boot. Bij de duikschool vullen ze hun logboek in en bergen de duikspullen op voor morgen. Na dit avontuur kunnen ze bijkomen op het strand en kletsen wat met de buren. Het zijn dezelfde mensen als waar we mee gefietst hebben in Melakka en nu zijn vader en hun 2 zonen de duikcursus aan het doen.
Ondertussen gaan de Vlietjes en Colin de familie Biemans opzoeken. Zij zijn vandaag aangekomen op het eiland. Ze zitten een stukje verder op het eiland en hun paradijs is slechts bereikbaar via een junglewandeling of de watertaxi. We volgen de bordjes richting de jungle en met z'n vijven gaan we vol goede moed op pad. De jeugd heeft er zin in. Lekker klimmen en klauteren, even iets anders. Het is inderdaad een smal pad vol met stenen en boomwortels, maar het is goed te doen. Na een minuut of 10 komen we aan op het strand en ook daar is het prachtig! We zoeken het resort en als we het gevonden hebben doen we even een rondje, maar we kunnen ze niet vinden.
Ondertussen zijn we Frank kwijtgeraakt, want die besloot zelf op avontuur te gaan. We liepen verder over het strand en aan het einde van de baai zagen we Frank ineens weer opduiken. Hij zag een beetje bleek rond zijn neus, want hij had oog in oog gestaan met een varaan van wel twee meter! Wij liepen ook die kant op en toen we aan het einde van de baai de hoek omgingen, kwamen we uit bij een andere prachtige baai. We moesten door resort Sea View en zo kon je die baai bereiken. De Biemansjes zouden deze kant op komen en daar hebben we gezellig nog even wat gedronken. Helaas schonken ze geen alcohol, dus moesten we het doen met een colaatje en een vruchtensapje. De jeugd nam een duik in het water en al snel lagen ze gezellig te kletsen op het ponton in het water. Rond kwart over zes besloten we om toch maar terug te gaan, want het zou al snel donker worden en dat was geen optie door de jungle. Nu moesten we de kinderen nog uit het water zien te krijgen. Ze lagen best ver in de zee, maar na 1 keer roepen (wel heel hard) hoorde Luke ons gelukkig en kwamen ze toch vrij snel teruggezommen. Ze hadden een hele grote schildpad voorbij zien zwemmen, dat was wel heel bijzonder.
Als Frank, Angela en de kinderen terug komen van de Biemansjes kletsen we even bij en gaan dan douchen voor het avondeten. Het eten is hier echt heerlijk. Ze staan verse vis of sate te grillen en op de kaart staan allerlei heerlijke Maleisische gerechten op de kaart. Net als we hebben afgerekend begint het heel hard te waaien. We gaan maar snel terug om de zwembroeken binnen te halen voor ze ergens in een palmboom hangen. Het gaat ook heel hard regenen en de storm is mooi te zien op zee. Het was even een tropische regenbui. Nu zitten we bij het huisje en kijken op de zee en komen de golven flink het strand op rollen. Wat zullen we lekker slapen. Tot morgen weer.

Oma M

Het klinkt idd als een mooi paradijs. Je zou er zo willen wonen, lekker relaxt. Groetjes en dikke kus