FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

10 augustus Perhentians

Vanmorgen zijn Jeroen en Ryan al vroeg eruit om te gaan ontbijten. Ryan moet je normaal 25 keer uit bed roepen (en dan nog blijft hij liggen) maar nu was het 7 uur en na 1x wekken was hij er al uit. Een mooie duik is natuurlijk ook veel beter om je bed voor uit te komen dan voor school.Om 8 uurmoeten ze bij de duikschool zijn en na het ontbijt en pakken van hun duikspullen vertrekken ze met de boot.

Als de rest wakker is geworden gaan we met z'n allen ontbijten en daarna relaxen aan het strand. Rond half 11 komen Ryan en Jeroen al weer terug van hun duik en zijn erg enthousiast. Ze zijn op een mooie duikplek geweest en hebben weer kleurrijk koraal en mooie vissen gezien. Ze rusten ook wat uit en luieren in de zon.
Kris moet haar oefeningen goed bijhouden om voor de voetbal straks fit en sterk te zijn en Colin doet mee. Je kan zien dat Kris veel behendiger is maar Colin pikt het snel op en coach Frank verwacht dat hij super fit het seizoen gaat starten bij de C4.
Jeroen kan geen genoeg krijgen van het duiken en gaatom 12 uurweer mee. Deze keer gaat hij een wrakduik maken en helaas mag Ryan daar niet mee naartoe omdat deze voor gevorderden is. Ryan vind het jammer maar gelukkig staat al snel de familie Biemans op de stoep, euh strand. Ze komen gezellig een dagje bij ons op visite. De vakantie ervaringen worden uitgewisseld en de kinderen vermaken zich ook volop.Met 4 luchtbedden drijven ze in zee en hebben volop lol. Om half 2 is Jeroen weer terug en gaan we lunchen bij het restaurant. Met volle buiken gaan we verder met waar we gebleven waren..... Niets doen op het strand. Beetje kletsen, luieren en zonnen.
Tegen half 7 vertrekken de Biemansjes weer omdat ze voor het donker terugwillen zijn en ze moeten nog een stukje junglepad nemen wat dan natuurlijk aardedonker is.
Wij relaxen nog even verder op het strand en gaan dan douchen en omkleden voor het avondeten. De kinderen durven steeds meer van de kaart te kiezen en vandaag gaan ze voor de Maleise sate. Binnen no time had Tess twaalf stokjes verorberd. Frank koos weer voor de tomyam, deze keer met seafood. Een verdwaald pepertje zorgde ervoor dat de tranen over zijn wangen liepen. Sterk spul dat fishermentsfriend....
In het restaurant zitten we nog wat te rikken tussen de gangen door, als het weer vreselijk begint te waaien. De tropische regenbui is weer losgebarsten.
De rolluiken in het restaurant gaan nar beneden om de tropische regen buiten te houden. De wind laat zich hier niet door tegenhouden en de lampen hangen te zwieren aan het plafond. Zelfs de sla op ons bord ligt te wapperen in de wind!
Een harde klap doet ons opschrikken. Kelly kijkt om en ziet een boom half in het restaurant liggen. Ze slaakt een kreet en ook wij schrikken ons lam.
Wat ze even niet in de gaten had, is dat deze boom er waarschijnlijk al 100 jaar op deze manier staat. Het restaurant is er gewoon omheen gebouwd. Het was een hilarisch moment, we lagen dubbel aan tafel.
Na het eten en rikken gaan we allemaal slapen. Morgen wacht ons een mooie dag want we gaan op snorkeltrip. Welterusten!