FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

11 augustus Perhentians

11 augustus

Nadat iedereen wakker was zijn we gaan ontbijten. Vandaag staat ons weer een mooie dag te wachten. Nadat we nog even op het strand hadden gelegen worden weom 10.50bij de steiger verwacht waar ons bootje voor vandaag klaar zal liggen. Na het passen van de flippers gaan we aan boord van ons prive bootje en varen als eerste naar Shark point. We doen wat zeepsop in onze bril zodat hij niet zal beslaan en zijn er klaar voor. De schipper legt uit dat er in het ondiepe gedeelte tegen het strand aan de baby haaitjes zitten. Angela en Kelly zijn eigenwijs en gaan naar het diepere gedeeltje bij de punt van de baai. Ze zien dan ook geen enkele haai. Gelukkig wel een hoop andere mooie vissen. Frank is dan al terug in het bootje gaan zitten want hij heeft last van zijn ogen. Toch iets teveel zeepsop zat er in zijn bril. Hij heeft echter wel een haaitje gezien. Uiteindelijk heeft iedereen een babyhaai gezien, behalve Angela. Om daar te komen moest je in het ondiepe gedeelte zijn en je kon daar maar niet over het koraal zwemmen. Volgens Angela lagen daar allemaal bloedzuigers op de bodem en dat vond ze niet zo prettig en is teruggezwommen. Achteraf bleken dit zeekomkommers te zijn......
Na dit avontuur varen we verder naar Coral point. Ook dit punt is prachtig om te snorkelen. Met het onderwaterhoesje van Tess hebben we geprobeerd nog wat foto's te maken. Er zijn er helaas maar een paar gelukt. De telefoon laat zich toch niet zo makkelijk bedienen met plastic eromheen. Als iedereen weer in de boot zit gaan we naar de laatste stop voor de lunch. Dit is Turtle point. De schipper dropt ons en meteen zien we een hele grote schildpad onder ons. Over de bodem zwemt hij en wij zwemmen met hem mee. Na ongeveer 10 minuten hem te volgen, zwemt hij naar boven en komt een paar keer boven met zijn kop. Prachtig is dit om te zien. Jeroen heeft gefilmd en foto's gemaakt met de GoPro. Hopelijk zijn de filmpjes en foto's gelukt.
Hierna lunchen we op het strand van het andere eiland. Er staan tafeltjes en stoeltjes in het zand met een paar doeken erover die zorgen voor de schaduw. We hebben beter gegeten maar het hoort nu eenmaal bij de trip. Voor de laatse stop van onze snorkeltoer worden we gedropt bij Turtle Beach. We kunnen bij het koraal wat snorkelen en hierna moeten ze zwemmen naar het strand en dan komt het bootje ons daar ophalen. Het was nog flink lastig om op het strand te komen. Er stond veel stroming en er was veel koraal in ondiep water. Uiteindelijk allemaal aangekomen op het strand was het wel adembenemend mooi. Dit was echt een Expeditie Robinson strandje. Helemaal afgelegen met geen hutje of iets. Alleen een stukje strand afgezet waar de schildpadeieren liggen begraven. Jammer dat er nu net geen ei uitkwam.
Na al dit moois brengt de schipper ons weer veilig bij ons hotel. We liggen lekker wat te relaxen en lezen als de lucht donker wordt aan de overkant. Snel gaan de dames alvast hun was ophalen, die ze gister hadden weggebracht, voordat het begint te regenen. Als we teruglopen begint het enorm te waaien. We pakken onze luchtbedden en handdoeken van het strand en leggen het snel op onze veranda. Het is evacueren geblazen! Hierna volgt een flinke tropische regenbui. Om de tijd te doden gaan we in het restaurant zitten met een biertje en een schaal nachos. Niets mis mee! De kinderen zitten ook heerlijk aan de ice lemon tea en een schaal nachos.
Omdat het al wat later begint te worden gaan we omstebeurt douchen en verzamelen we weer in het restaurant aan onze vaste tafel. We bestellen weer heerlijke Aziatische gerechten en na afloop zijn de bordjes allemaal leeg. Wat smaakt dit toch goed!

Opa B

Denk aan de kilo's

Opa M

Klinkt allemaal mooi en prachtig en dat zal het ook wel zijn kan me er iets bij voorstellen