FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

12 augustus Perhentians

12 augustus

Vanochtend gingen Jeroen en Ryan weer mee met de duikboot en greep Kelly de mogelijkheid aan om een rondje te gaan hardlopen. Het rondje bleek kleiner dan verwacht en zo bleef ze een beetje hier in de buurt het zelfde rondje herhalen. Wel met wat hindernissen, want er zaten wat trappen en rotspartijen in het parcours.
De Vlietjes deden het rustig aan vandaag en zij kwamen 1 voor 1 het restaurant binnengedruppeld voor het ontbijt.
We gingen lekker op het strand liggen met een boekje en lekker met een luchtbedje het water in. Onze buren vertrokken vandaag en van hen kregen de kinderen een bal en een beachbalsetje. Hier werd meteen gretig gebruik van gemaakt! Kris en Colin gingen voor het record hooghouden en Tess en Angela gingen een potje beachballen.
Kortom, een hoop sportiviteit vandaag.
Tegen 13.00 uur vertrokken we richting de jungle om een bezoekje te brengen aan de familie Biemans. Zij zitten aan en prachtige baai en daar willen wij ook eens even van genieten natuurlijk. Het restaurant van hun hotel staat alom bekend om de beste pizza's van het eiland, dus ook dat wilden we wel eens even meemaken.
Toen we daar aankwamen besloten we dan ook maar om meteen te gaan lunchen, want nu waren we er toch. En je raadt het al: niemand maar dan ook niemand bestelde pizza.
Na het eten zijn we een stukje verder gelopen naar de plek waar we de middag verder door zouden brengen.
We hadden het warm gekregen van het lopen en besloten meteen te gaan zwemmen. We zijn naar het ponton gezwommen, waar we heerlijk op hebben liggen zonnen. Op het water is dat beter vol te houden dan op het strand. Daar heb je nog net een beetje wind. We zaten even toen er ineens een enorme schildpad boven kwam. Hij stak zijn koppie even boven het water uit voor een beetje frisse lucht en dook toen weer onder water. Gelukkig hadden we snorkels bij en doken Kris en Kelly erachteraan. Toen ze hem een paar minuten gevolgd hadden nam Angela het van Kelly over, zodat zij de GoPro kon gaan halen. Kris en Angela bleven bij de schildpad in de buurt en er kwamen nog meer mensen naar dit prachtige dier kijken. En net toen Kelly terugkwam met de GoPro besloot de schildpad weer een luchtje te gaan scheppen en kwam weer naar het wateroppervlak. Kelly zwom zo dicht bij dat ze bijna op zijn rug kon zitten. Hopelijk zijn de beelden goed vastgelegd!
Na een middagje zonnen en zwemmen hebben we nog wat gedronken bij het Coral View Resort. Allemaal aan een sapje, want alcohol wordt daar niet geschonken. Net na zessen vertrokken we weer richting de jungle om daar voor het donker werd weer uit te zijn.
Jeroen zat inmiddels op ons te wachten en die had ook een bijzondere ervaring gehad tijdens het duiken met een schildpad. Hij en de andere duikers volgden ook een schildpad, maar op een gegeven moment was Jeroen hem uit het oog verloren. De schildpad hem niet, want even later kwam hij op het hoofd van Jeroen terecht. De instructeur heeft het gefilmd, dus nu maar hopen dat we de beelden ooit te zien krijgen.
Na een lekkere douche zijn we weer gaan eten bij het restaurant. Wederom kwamen de lekkerste gerechten op tafel. We besloten een keer om ook een toetje te nemen. Ook die waren heel lekker, maar eigenlijk te veel....
Morgen wacht ons de laatste dag op dit aardse paradijs. Nog 1 dagje volop genieten van het spierwitte strand en de azuurblauwe zee.......

Oma M

Het klinkt zo verleidelijk, was ik maar meegegaan????????????
Geweldige ervaring, vooral voor de kids. ????????

Oma M

De smileys worden omgezet in ???, jammer

Mirjam

Wat een prachtige vakantie hebben jullie weer beleefd. Een geweldige ervaring lijkt me. Maleisië stond nog niet op mijn bucketlist, maar ik als het zo allemaal lees dan moet ie er misschien toch maar bijkomen...... ;-)
Alvast een hele goede reis terug naar Nederland!
Groetjes xx

Oma en Opa M

Langzaam maar zeker komt het eind van deze prachtige vakantie in zicht. Natuurlijk heel jammer voor jullie allemaal, maar wij zullen ook weer blij zijn jullie te zien. Geniet nog even en dan..... een goede en veilige reis terug naar je eigen niet al te zonnige land. Gr. xx

Oma en Opa N

Sorry, het moet Oma en Opa Nuiten zijn.