FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

29 juli Melaka - Cameron highlands

29 juli Melaka - Cameron highlands

Na een ontbijtje vandaag weer vroeg op pad gegaan omdat we een lange autorit voor de boeg hebben. Je kan trouwens merken dat de Aziaten kleiner zijn dan wij Europeanen want de dekens in het hotel waren veel te klein. Of ze kwamen tot onze navel of je voeten staken onder de dekens vandaan. Alleen in elkaar gedoken kon je onder de dekens liggen. Toch sliepen de bedden goed.
Via Kuala Lumpur rijden we richting het noorden. De laatste 65 kilometer is het een heel geslinger de bergen in. Onderweg stoppen we bij een mooie waterval waar we allemaal nog omhoog klimmen. We strekken de benen en hebben even frisse lucht en gaan dan door voor de volgende haarspeldbochten.
Bij de Cameron Valley tea estate stoppen we voor een high tea en de kinderen nemen allemaal een cheese cake of broodje. Het terras kijkt mooi uit over de theeplantage. Je merkt wel dat je nu wat hoger zit want de temperatuur is wel een paar graden minder. Hierna gaan we het hotel opzoeken. Het zijn 2 appartementen met uitzicht over de golfbanen en tussen de 2 plaatsjes Tanah rata en Brintang in.
Als we een wandeling gaan maken bij de Parit waterfall en uitkijktoren krijgen we een flinke regenbui op ons dak. De Parit waterfall is zo maar klein en de uitkijktoren hebben we niet gezien. Zeiknat duiken we de auto in en rijden naar het dorpje Brintang. Hier gaan we boodschappen doen bij de KS supermarket. Alles staat vol en de winkelpaadjes zijn heel klein. Je kan je kont niet keren maar we vinden alles wat we nodig hebben. We hebben honger gekregen en gaan een restaurantje opzoeken. We lopen een rondje rond het plein langs de restaurants maar overal is het hetzelfde. Wij willen het steamboat wel proberen maar de kinderen willen liever naar de KFC en dat snappen we wel. Wij kiezen een restaurantje uit waar het goed druk is. Dan zal het wel goed zijn. We zitten met z'n vieren aan een ronde tafel en in het midden staat een grote pan met bouillon. Aan de ene kant zit pittige bouillon en aan de andere kant minder pittige. Dan krijgen we 2 schalen op tafel waar van alles op ligt. Garnalen, kip, champignons, tofu, groenten, inktvis, ei etc. De noodles en kruiden kan je zelf nog gaan pakken. Als de bouillon kookt gooi je wat je lust in de pan. We weten allemaal niet goed hoe het werkt dus we liggen dubbel van het lachen. Wij staan met z'n vieren rond de pan te kijken terwijl de andere rustig aan tafel zitten te eten. Frank gooit een heel ei in de pan maar dat was niet de bedoeling. Je moet het ei breken. Hierna ging Kelly dat proberen maar die ging in de bouillon roeren, dat was dan ook weer niet de bedoeling. Het was een hele ervaring dat steamboat. Toen de kinderen uitgegeten waren kwamen ze bij ons aan tafel zitten. Nog even wat kletsen en toen met de auto terug naar het appartement waar we nu aan de koffie zitten en zo gaan rikken. De biertjes staan koud en de chips ligt klaar. We zijn er klaar voor.

Wil machielsen

wat een mooi verslag weer. Daar zijn we heel blij mee, reizen wij een stukje met jullie mee. Groetjes aan iedereen.????