FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

16 augustus Taman Negara - Kuala Lumpur

Vandaag zijn we het vroegst opgestaan in de hele vakantie. Om 6.00 uur maar liefst ging de wekker al. Na een douche en in inpakken van de koffers, zaten we om 7.00 al aan het ontbijt. Ook deze keer moesten we wachten tot het hek open ging en waren we de eersten die aan tafel gingen.
Rond half acht vertrokken Frank en Jeroen al met het bootje om de auto te gaan halen. Die stond een eindje verderop in het dorpje geparkeerd. De moeders zorgden ervoor dat alle koffers en alle kinderen aan boord van het bootje zaten en zo vertrokken zij een kwartiertje later naar de overkant.
We kwamen allebei tegelijk aan, dus de auto kon meteen volgeladen worden en stipt om acht uur vertrokken we richting de wereldstad Kuala Lumpur.
De reis verliep voorspoedig, lekker veel snelweg dus konden we even vaaart maken. Dat veranderde toen we in de stad kwamen. Langzaam aan werd het drukker en drukker in de stad en rijen dik reden de auto's naast elkaar de metropool in. Als de motoren en scootertjes nog meegeteld moeten worden, was het soms wel vijf rijen dik.
Go with de flow is dan het enige motto wat telt. Dus wat verkeersregels aan onze laars lappend bereikten we toch veilig om half twaalf ons hotel. De kamers waren pas om twee uur klaar, maar we mochten vast de koffers uitladen en een duik in het zwembad nemen, op de negende verdieping!
Het zag er prachtig uit. Het zwembad lag tegen de rand aan en verder was de ruimte aangekleed met mooie lounge zitjes. De papa's en mama's gingen hier lekker zitten om bij te komen van het rijden en de kids doken het zwembad in. Heerlijk! Op de negende verdieping stond een lekker windje, dus het was goed vol te houden.
De wifi is hier supergoed, dus Kelly werkt meteen het reisblog blij en vult alle verhalen van de afgelopen dagen met foto's. Om twee uur is alles netjes bijgewerkt, zijn we uitgerust en de kinderen klaar met zwemmen.
Ondertussen had Frank het hotel een beetje verkend. Het duurde best lang voor hij terugkwam. Een beetje bleek rond de neus kwam hij tegen twee uur weer terug op de 9e verdieping. Hij had vastgezeten in de lift! Omdat we nog niet ingecheckt waren, hadden we nog geen pas voor de deur en die had je ook nodig voor de lift. Gelukkig moest iemand anders er ook op de negende verdieping uit, dus Frank was weer vrij.
Ook hier hadden we twee verschillende kamers; een deluxe en een executive kamer. Hier moest dus zeker om getosst worden!
Deze keer had de Kellyfamily de toss gewonnen en zij hadden dus de executive room.
We wisten niet hoe snel we deze kamer moesten gaan bekijken. Dat zou wel iets heel bijzonders moeten zijn... En dat was het inderdaad. Een prachtige kamer met twee slaapkamers, een keuken met eethoek en een wijds uitzicht over de stad, een leefgedeelte met een leren driezitsbank en fauteuil en een flatscreen tv die niet mis zou staan in een voetbalstadion. De keuken is zelfs voorzien van allerhande keukenapperatuur en een wasmachine en droger. Wat een mazzelaars die familie Bekers!!!
Met de staart tussen de benen dropen de Vlietjes af naar hun kamer. Heel voorzichtig werd de deur open gemaakt in afwachting op wat komen ging. Maar ok deze kamer was prachtig!! Nagenoeg geen verschil. Het executive dingetje is waarschijnlijk het uitzicht over de stad (wat wel prachtig is overigens!)
Om kwart over drie hadden we met de familie Biemans afgesproken bij de Menara Tower. Daar hadden we een afternoon tea, waarbij we twee uur uit hebben gekeken over de stad. Het platform waarop we zaten draaide, dus in die twee uur konden we de hele stad overzien. Het was niet helemaal helder, maar we hebben toch heel ver kunnen kijken. We hebben wat plekken gezien waar we de eerste dagen van de vakantie geweest waren, het voetbalstadion en uiteraard de Petronas Towers. Ongelofelijk hoe vol deze stad gebouwd is met ontelbare wolkenkrabbers. Vanuit de toren zagen we dat er nog lang niet uitgebouwd was, want we hebben ook verschillende grote bouwputten nog gezien.
Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel en zijn we in de wijk achter het hotel nog wat gaan drinken. De kinderen Bekers, Biemans en Van Vliet bleven nog even in het hotel om te zwemmen. Het was happy hour dus de kannen bier waren niet aan te slepen. Na een uurtje kwamen de kinderen ook nog even. We hebben nog een paar gezellige groepsfoto's gemaakt.
Tegen elf uur zijn we teruggegaan naar het hotel voor onze laatste nacht in het prachtige Maleisie.

Oma M

Wat een mooie reis is dat geweest. Dat kan niemand jullie meer afnemen. Bedankt voor de super verslagen, zodat wij konden mee genieten. Dikke kus