FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

15 augustus Taman Negara

Omdat we maar 1 dag in Taman Negara zijn, zit onze dag vandaag weer lekker vol. Om acht uur zaten we aan het ontbijt, nadat we op tijd wakker zijn gemaakt door de vogeltjes die hier rond de huisjes zitten. Ook allerlei insecten zorgen voor een muzikale omlijsting van de ochtend.
We startten de dag met het lopen van de Canopi Walk. Dit is een 500 meter lange touwbrug. Het beginpunt is op ons resort dus dat is makkelijk. Gewoon de wandelschoenen aan en de camera mee en klaar is Kees. Om in het natuurgebied te mogen lopen heb je wel een toegangsbewijs nodig. Dat hadden we gisteren al opgehaald.
Toen we bij de touwbrug aankwamen moesten we nog een kaartje kopen. Zo gezegd, zo gedaan. De brug bestond uit verschillende stukjes van een aantal meter. Sommigen waren echt heel hoog, maar doordat je boven de bomen liep, leek het alsof je vlak boven de grond zat.
De brug had de breedte van slechts een plank en we moesten dus allemaal achter elkaar lopen. Je mocht ook niet te dicht bij elkaar en moest dus ook wel wat afstand bewaren. Halverwege konden we helaas niet meer verder. Een stukje verder was de brug kapot. Uiteindelijk hebben we maar de helft gelopen. Na nog wat leuke foto's gemaakt te hebben, liepen we weer terug naar ons resort.
Omdat we er niet genoeg van konden krijgen besloten we de jungle loop nog te lopen. We dronken eerst wat bij het winkeltje en gingen toen weer op pad.
Na een tijdje lopen kwamen we bij het water uit. Er waren mensen aan het zwemmen maar het water zag er eigenlijk een beetje vies bruin uit. Toen we beter keken bleek het water heel helder te zijn, maar was het de bodem van de rivier die die bruine kleur veroorzaakte.
Toen we terugkwamen van de wandeling was het tijd om te lunchen. We hadden hier genoeg tijd voor, want pas om half drie moesten we klaar staan voor de volgende activiteit van deze dag.
Met een bootje, waar je met z'n vieren in kon, zijn we door de rivieren gaan varen op weg naar een waterval. We kregen allemaal een flesje water en een handdoek meer, want er kon ook nog gezwommen worden.
De kinderen hadden een bootje en de papa's en mama's hadden een bootje. Iedereen kreeg een plaats toegewezen, want het gewicht moest wel goed verdeeld worden.
De jeugd vertrok eerst en die gingen er als een speer vandoor. Niet veel later vertrokken wij ook, nadat we eerst onze zwemvesten aan hadden gedaan. Omdat het al lange tijd vrij droog is geweest, is het waterpeil vrij laag en moest de boot af en toe wat geholpen worden om door de ondiepe stukken te varen. Op een gegeven moment zaten we echt vast en werden we ingehaald door een andere boot.
Ondertussen waren de kinderen al aangekomen bij de eerste stop. Ze kwamen niet meer bij toen wij natuurlijk een stuk later aankwamen, want zij hadden ook wel in de gaten dat wij vastgelopen waren.
De eerste stop was bij de grootste boom die in de jungle te vinden is en het was inderdaad een joekel. Na een paar foto's gemaakt te hebben voeren we weer verder.
De omgeving was prachtig. Zoveel mooie bomen en planten en ook zoveel geluiden die uit zo'n jungle komen, echt heel bijzonder.
Bij de volgende stop konden we vissen voeren. In dit gebied zaten de duurste vissen die in de omgeving te vinden waren. We hebben ze wat voer gegeven en zijn toen weer verdergegaan.
De laatste stop was bij de waterval, maar om daar te komen, moest je eerst nog een wandeling maken van ongeveer 20 miniuten door de jungle. Toen we bij de waterval aankwamen, waren er al heel veel andere mensen. Het was er eigenlijk gewoon hartstikke druk. We besloten om ook maar een duik te gaan nemen. Het was een beetje klimmen en klauteren, maar uiteindelijk bereikten we dan toch het water. De waterval zelf stelde helaas niet zoveel voor, maar het zwemmen daar was ook weer een hele ervaring. Voor het eerst deze vakantie hadden we echt een verkoelende duik. Het water uit de bergen is toch echt een stuk frisser dan het water uit de zee. Maar echt heeeeerlijk, na zo'n wandeling.
Na een halfuurtje moesten we weer richting de bootjes, want om vijf uur gingen we weer terug naar het resort. Dit keer vertrokken wij iets eerder dan de kinderen, maar die haalden ons in no time in.
Uiteindelijk hadden de lichtgewichten wel vier bootjes ingehaald.
Toen we allemaal weer terug waren zijn we lekker iets gaan drinken bij het restaurant. We besloten vanavond in 1 van de floating restaurants te eten aan de overkant van de oever. Nu we er toch waren, moesten we dat ook maar eens ervaren natuurlijk.
Om half acht staken we over en gingen bij het 'family restaurant' eten. Het zat er bomvol en we moesten even wachten op een plaatsje. Uiteindelijk hebben we vanalles wat besteld, zodat we overal wat van konden proeven. We hebben weer lekker gegeten, het was alleen wel jammer dat ze geen biertje hadden.
Na het eten hebben we de boot weer gepakt om terug te gaan naar het resort. We hebben alvast de kamer betaald, want morgen vertrekken we weer op tijd naar de laatste bestemming van deze vakantie. De plek waar onze geweldige reis ruim 3 weken geleden begon: Kuala Lumpur

Oma M

Weer heel wat meegemaakt zo te lezen. Dat wordt een saaie boel straks gewoon de Beek. Niks geen jungle of bootjes. Groetjes en dikke kus