FamilieBekersgoesMaleisië.reismee.nl

17 augustus Kuala Lumpur

Gisterenavond hadden we afgesproken om om 10.00 uur te gaan ontbijten. Lekker uitslapen dus in onze heerlijke bedden. Maar we zaten nog lekker in ons ritme, dus waren we toch weer vroeg wakker. Kelly, Angela, Ryan en Kris gingen voor het ontbijt nog lekker even sporten in de fitnessruimte. Zo kon dit ook weer opgepakt worden na 3,5 week rust. Al hadden Kris en Kelly tijdens de vakantie nog wel aan hun conditie gewerkt. Chapeau in deze hitte!
Na drie kwartier op de loopband, crosstrainer, hometrainer en gewichten in de weer geweest te zijn, koelden ze nog lekker af met een duik in het zwembad.
Om 10.00 uur precies zat iedereen weer fris en fruitig aan het ontbijt. Er was keuze genoeg dus de borden werden goed volgeschept. Toen we net aan de maaltijd begonnen waren, kwam de ober zeggen dat het de ontbijtzaal om half 11 al ging sluiten. Hier hadden we even geen rekening mee gehouden.....
We hadden 1 kamer tot het einde van de dag ter beschikking, dus voor 12 uur moesten de Vlietjes uitchecken en de bagage bij de familie Bekers op de kamer zetten. Dat was geen probleem, ruimte genoeg. Ze kregen zelfs een eigen kamer toegewezen....
Na deze verhuizing zijn we nog even naar een shopping mall gegaan, genaamd Paviljoen. Wel 10 verdiepingen met ontelbare winkels. De Superdry Store was snel gevonden en iedereen ging wat passen. Met twee volle tassen en veel blije gezichten stapten we daar drie kwartier later weer buiten.
We hebben daar nog even rondgelopen, en besloten toen om maar terug te gaan naar het hotel. Het was weer heerlijk warm buiten en zo pakten we de laatste warme zonnestralen van Maleisie nog even mee. We hadden er dorst van gekregen, dus gingen we een drankje doen in het straatje waar we de vorige avond ook waren geweest. Goed idee, want daar was het erg gezellig. Helaas waren de meeste barretjes nog dicht en toen zijn we maar teruggelopen naar het hotel en zijn we in het tentje gaan zitten, waar we ook het ontbijt hebben gehad.
We dronken wat en na het bekijken van de menukaart besloten we een kleine lunch te nemen. We zouden anders pas laat op de dag wat op het vliegveld kunnen eten. De lunch was iets groter uitgevallen dan we dachten. Tess, Kelly en Angela hadden een portie nachos genomen, die waren zo groot dat we er makkelijk met z'n achten van hadden kunnen eten.
Na het eten dook de jeugd nog even het zwembad in, Frank en Jeroen bleven in de kamer sport kijken en Kelly en Angela gingen boven bij het zwembad het weblog even bijwerken en gewoon een beetje chillen.
Om vijf uur vertrokken we richting het vliegveld. Het was zo druk in de stad dat we elkaar na de tweede straat al kwijt waren geraakt. De tomtom werkte ook niet echt mee en na een half uurtje tobben zijn we toch op de snelweg richting het vliegveld terechtgekomen. We besloten de tomtom maar uit te zetten en gewoon de borden te volgen. Daar hadden we iets meer vertrouwen in. Uiteindelijk zijn we toch maar vijf minuten na elkaar bij de autoverhuur aangekomen en na een korte inspectie konden we de sleutel inleveren. In 3,5 weken hebben we met onze Proton Persona's toch zo'n 2.300 kilometer afgelegd. (2.293 om precies te zijn, de Vlietjes iets meer na wat navigatieproblemen en een slechte bijrijder van Frank...)
We liepen naar de vertrekthal waar de balie open was, dus konden we meteen de koffers inleveren. Daar kwamen we ook de Biemansjes weer tegen.
Na de zware lunch van vanmiddag, konden we het diner overslaan en dus konden we lekker gaan shoppen van het overbleven Maleis geld. We dronken eerst een lekker bakkie bij de Starbucks en daarna gingen we de rest opmaken.
Voor we het wisten was het tijd om te boarden en zaten we in het vliegtuig weg van Maleisie, op naar Istanbul.....